• ČERVENÁ

Táto farba v nás vytvára pocit naliehavosti a nutnosti. Nie nadarmo sú ňou označené výpredaje v obchodoch, či rôzne akcie na spotrebný tovar. Červená farba navyše podporuje chuť k jedlu a preto po nej siahli i veľké fastfoodové reťazce. Zároveň je aj aj farbou vášne a podporuje fyzickú aktivitu.

  • MODRÁ

Je spájaná s vodou, mierom. Symbolizuje pokoj, pohodu a spoľahlivosť. Táto farba vytvára pocit bezpečia a preto ju nájdete v logách konzervatívnych spoločností, ktoré chcú u klientov vzbudiť pocit dôvery v ich produkty či služby.

  • ZELENÁ

S touto farbou sa spája zdravie, pokoj, sila a vo všeobecnosti príroda. Podporuje rovnováhu, odbúrava stres a stimuluje harmóniu. Je typická pre spoločnosti s enviromentálnym zameraním alebo aj pre rôzne relaxačné a oddychové zariadenia.

  • FIALOVÁ

Fialová reprezentuje múdrosť a rešpekt. Stimuluje riešenie problémov a podporuje kreatívne myslenie. Často sa s ňou môžeme stretnúť pri kozmetických produktoch pre ženy, napr. pri krémoch na obnovu pleti, proti starnutiu a podobne.

  • ŽLTÁ A ORANŽOVÁ

Tieto dve farby charakterizuje optimizmus, radosť a šťastie. Vyžaruje z nich pozitívna energia. A to dobre vedia aj známi výrobcovia hračiek a sortimentu pre deti. Dôvod je jednoduchý – tieto farby vo svojich žiarivých odtieňoch deti rozhodne upútajú.

  • BIELA

Farba čistoty, slobody a nádeje. Určite ste si všimli, že je základom reklám na pracie prášky a rôzne čistiace prostriedky. Okrem toho po nej siahli napríklad aj výrobcovia šperkov.

  • ČIERNA

Pre niekoho možno smutná farba, ale v marketingu predstavuje symbol elegancie a vznešenosti. Preto po nej siahajú zväčša značky, ktoré chcú upútať na nejaký svoj luxusný výrobok ako automobil, šperk alebo aj parfum.