1. NA NEVYŽIADANÚ POŠTU ZABUDNITE

To, že ste od niekoho dostali vizitku ešte neznamená, že sa aj poteší vašim správam, týkajúcich sa vášho biznisu. Na nevyžiadanú poštu (spam) sa vzťahuje zákon a aj u nás je zakázaná. Preto si ešte pred tým, ako dotyčnej osobe pošlete svoju ponuku, vypýtajte od nej povolenie. A povolenie si pýtajte úplne od každého. Nikdy neviete, na koho natrafíte, tak aby vás to nevyšlo draho.

2. JEDNODUCHÉ ODHLÁSENIE

Osoba, váš (potencionálny) klient, by mal mať možnosť jednoduchého odhlásenia sa z newsletteru a to priamo v maily a v každom e-maile, ktorý od vás obdrží. Viem, vy si ho chcete udržať a nie sa ho zbaviť, no verte, že ak mu váš emailový obsah nebude pochuti a ešte k tomu nebude vedieť, ako jeho doručovaniu zabrániť, vyslúžite si akurát tak nepríjemný e-mail či telefonát. A to predsa nechcete. Veď koniec koncov, nikde nie je napísané, že keď mu v tejto chvíli váš produkt alebo služba nevyhovuje, že to bude tak aj v budúcnosti. Buďte profesionál!

3. GRAMATIKA NADOVŠETKO

Nič vás na úvod neodpíše rýchlejšie, ako e-mail plný gramatických chýb. Riaďte sa heslom „dvakrát meraj a raz strihaj“ a text mailu si prečítajte radšej nie dvakrát, ale aj päťkrát. No a pokiaľ ste si v tejto oblasti úplne nie istý, využite kontrolu pravopisu alebo sa radšej priamo obráťte na človeka, ktorý vie minimálne rozoznať ypsilon od i. Verte, že spoliehať sa na to, že ani veľa iných ľudí gramatiku neovláda, je čistý hazard.

4. POZOR NA NEFUNKČNÉ ODKAZY

Po bezchybnej gramatike si dajte záležať aj na funkčnosti vašich odkazov, ktoré sa v maile nachádzajú. Pokiaľ vám v ňom nefunguje odkaz na produkt/službu, ktoré ponúkate, či nebodaj ani odkaz na váš web, s úspechom sa pomaly rozlúčte. V dnešnej dobe väčšina internetových užívateľov totiž nemá čas na zbytočnosti typu vyhľadávať si vašu spoločnosť, produkt, službu na internete. Nefungujú odkazy? Nuž, tak poďme s e-mailom rovno do koša. Vyhnite sa tomu a pred kliknutím na odoslať, si e-mail opäť niekoľkokrát pozrite a otestujte odkazy.

5. V JEDNODUCHOSTI JE KRÁSA

A o dĺžke mailov to platí dvojnásobne. Ako už bolo spomenuté, ľudia nemajú čas na zbytočnosti, tak prečo ich zbytočne dráždiť nekonečne dlhými mailmi, v ktorých by sa ich pointa dala zhrnúť do pár riadkov? Stačí len pár slov, vyzdvihnite pointu, či už v podobe nového produktu, služby, nejakej akcie, čohokoľvek. Ostatné za vás urobia a doplnia text vaše odkazy, ktoré v maile nesmú chýbať. Stačí jeden klik a užívateľ sa dozvie viac.

6. V PREDMETE MAILU NEZAVÁDZAJTE

Aj vy dostávate maily, v ktorých sa predmet diametrálne odlišuje od obsahu a nie práve v tom pozitívnom zmysle? Neviem ako vy, ale ja po spamätaní sa z rozčarovania z neho, presuniem takýto mail rovno koša. Nepríde mi totiž vôbec dôveryhodný, ba naopak, zavádzajúci. Tak tomu zamedzte! A v predmete mailu napíšte len to, čoho sa skutočne týka. Adresáti to istotne ocenia.

7. ZOSTAŇTE GENTLEMANOM

A to aj vo virtuálnom svete. Buďte úctiví, zdvorilí, slová ako „prosím a ďakujem“ berte ako modlu. Vo svojich mailoch sa vyhýbajte veľkým písmenám, tzv. capslocku a výkričníkom, ak to teda nie je nevyhnutné. Adresát by mohol nadobudnúť pocit, že na neho kričíte a do niečoho ho nútite. Pomaly s kľudom a gentlemanskou rozvahou dosiahnete viac.

Verím, že dodržiavanie tejto etikety, týchto „sedmoro“ pravidiel zasielania newsletter mailov, bude pre vás prvým a o to dôležitejším krokom k úspechu vášho biznisu.