Doteraz spoločnosti prijímali ľudí na vypísané voľné miesta. Čo tak zmeniť stratégiu a „zobrať do autobusu" ľudí, ktorí chcú práve s vami spolupracovať ... ?Objavujte nové trhy: kde sú klienti, ktorí si môžu dovoliť kúpiť váš produkt? Tam, kde sú aj vaši konkurenti, tam je vzduch vydýchaný. Načo sa tam tlačiť o pár dúškov kyslíka? Nájdite si svoj vlastný trhový priestor, lovte vo vodách, ktoré ešte nie sú obsadené.

Príklad: Lego stavebnice boli pôvodne určené deťom od MŠ až po koniec základnej školy. Teraz sa cieľová skupina Lega presúva od detí k vyšším vekovým skupinám. V ich portfóliu nájdete stavebnice pre mladých architektov (postav si reálny architektonický skvost podľa predlohy), či dospelých.

Hľadajte podnety v úplne iných odboroch podnikania: V Dubaji je taxikárov veľa. Ako sa odlíšiť? Taxikári zistili, že ak počas prevozu klienta pripoja počas cesty pár informácií okolo zaujímavých bodov, cez ktoré prechádzajú, zvyšuje to ich prestíž a klienti sa radi vracajú.

A tak viac ako polovica taxikárov je preškolená v sprievodcovskom kurze. Výsledkom je, že dokonca niektorí klienti si volia cielene službu taxíkom ako spôsob spoznávania mesta cez sklá okna.

Dajte iný zmysel danej službe, či produktu: Keď Lutz preberal funkciu riaditeľa v General Motors, pýtali sa ho, čím sa chce odlíšiť od svojich predchodcov. Jeho odpoveď bola: „Budem viac pravomozgový. Predstavujem si, že predávame umenie. Umenie, zábavu a pojazdné sochy, ktoré čistou náhodou slúžia aj k preprave".
Nechajte na seba chvíľu tento výrok na seba pôsobiť.