Metódy riešenia konfliktov. Medzi metódy riešenia konfliktov zaraďujeme: súdny proces, arbitráž, mediácia, konciliácia a mnoho typov negociácie Teoreticky sa ako riešenie konfliktov môže chápať aj násilie, či dokonca vojna, no to nevedie k ukončeniu sporov, takéto riešenie len prispeva k eskalovaniu napätia a sporov. Dokonca podľa Jozefa Stalina, je príčinou všetkých problémov človek, bez ľudí nebudú existovať problémy. Samozrejme problém je zložitejší.

 

timemanagement časovy.manazment

 

Aj Vy ste sa už stretli s pojmom "Talent manažment" ? Či už ste personalista, zamestnanec, majitel alebo vedúci - každý skôr či neskôr príde do kontaktu s uvedeným pojmom. Talent management" je synonymum pre "riedenie a vedenie talentov". Čo si pod tým môžme bližšie predstaviť ? Ako tento nástroj chápať ? Kde sa s tým môžme karieŕne stretnúť ? Ako ho môžeme využiť ? To všetko si môžte prečítať v podrobnom článku na túto aktuálnu tému.

 

Talent Management vo firme

 

V prvých dekádach 20. storočia sa po vzniku Binetových a Wechslerových testov v Európe aj v USA prudko rozvíjalo meranie inteligencie. Teoretické diskusie boli ešte len v začiatkoch. Na túto situáciu ako prvý zareagoval v roku 1923 americký historik psychológie Edwin G. Boring slávnym výrokom ,že inteligencia je to, čo merajú inteligenčné testy. Priekopníci v meraní inteligencieju väčšinou chápali ako schopnosť pri riešení abstraktných teoretických úloh.


ako sa naucit kurz

 

Chcete byť šéf, pre ktorého by ľudia pracovali s radosťou, oddanosťou a loajalitou ? Chcete byť manažér a vedúci, ktorého tím srší nápadmi a vždy drží pokope? Chcete byť zamestnanec, ktorý sa nemusí báť o svoj flek ? Odpovede nielen na tieto otázky dostali účastníci na 3. ročníku konferencie Happy Company 2015 v Bratislave. Dozviete sa teraz z článku aj to, ako sa stať vedomým tvorcom šťastia v práci pre seba či firmu a nie vystresovanou obeťou rýchlo sa meniaceho sveta.

 

umenie vyucovat skolit

 

Zdravie je stav úplného telesného, duševného a sociálneho blaha (podľa WHO- svetová zdravotnícka organizácia) a je predpokladom na zvládnutie nárokov života a prostredia, v ktorom človek žije. Duševné zdravie je stav, keď všetky duševné pochody prebiehajú harmonicky, umožňujú správne odrážať vonkajšiu realitu, primerane a pohotovo reagovať na všetky podnety a riešiť bežné aj neočakávané úlohy, stále sa zdokonaľovať a prežívať uspokojenie zo svojej činnosti.


zdravie hygiena burn out syndrom

 

Prečo muži nerozumejú ženám a naopak ? Väčšina zmiešaných pracovísk zápasí s výrazným problémom - muži sa nevedia dohodnúť so ženami a naopak. Vysvetlenie, že "muži sú z Marsu, ženy z Venuše", nestačí. Aj keď sú z jednej dediny, nie a nie si porozumieť. Odpoved na tieto večné problémy dnes nevyriešime :) Faktom však je, že nielen na poli pracovnom, ale aj vzťahovom prinášajú vzájomné odlišnosti a pohlady na svet isté problémy. Prečo je tomu tak a ako to zlepšiť ?

 

menversuswomen

 

Cogito ergo sum“- Myslím, teda som. Známe tvrdenie Descartovej filozofie, podľa ktorej má úspech ten, kto život zvládne prostriedkami rozumom pochopiteľnými. City sa pritom považovali skôr za rušivé faktory. I keď sa vysoký inteligenčný kvocient dlho považoval za najdôležitejší predpoklad vydareného pracovného i súkromného života, nebola táto myšlienka nikdy viac než len mýtom. Ako ukazuje moderná veda, nie je všetko také jasné ako sa na prvý pohľad zdá ...


eq emocionalna inteligencia

 

Úspešné firmy či podniky si dnes jasne uvedomujú, že zákazník vyberá. Dnes je tovaru aj služieb na trhu dosť. Preto sa pre mnoho podnikov uspokojenie požiadaviek zákazníka stalo meradlom úspechu a strategickým cieľom. Každý podnik má zákazníkov - ale iba dobré služby mu ich udržia dlhšiu dobu. Kto je zákazník ? Jednoducho povedané, zákazník je ten, koho želania a potreby uspokojujeme za niektorú z foriem platby. Môžu to byť peniaze, čas, goodwill - teda nejaká forma platby.

 

ako byt dobrym lidrom

Vzdelávanie zamestnancov vo firmách prebieha rôznymi formami. Efektívne výsledky a potrebná zmena vždy závisia od kvalitnej analýzy vzdelávacích potrieb a od zvolenia vhodných foriem i metód vzdelávania. Vzhľadom na súčasné rýchle spoločenské zmeny podliehajú vývoju aj formy a metódy rozvoja zamestnancov. Rozvíjať obchodné a prezentačné zručnosti či zvládanie stresu je možné aj netradičným spôsobom. Povedzme – kombináciou outdooru a indooru.


ako byt stastny v zivote

 

Vedenie každej spoločnosti či firmy sa (v ideálnom prípade) neustále snaží prísť na príčiny toho, čo ľudí v práci a zamestnaní priťahuje (motivuje) a čo naopak ľudí z práce demotivuje. Skúste narýchlo povedať tri spôsoby motivácie, ktoré môže manažér u svojich podriadených nasadiť. Väčšina z vás si istotne ihneď spomenie na peniaze. Ale sú peniaze všetko ? Ako je to s inými možnosťami motivácie ? Existujú možnosti ako ľudí osloviť a zaujať rôznymi motivačnými nástrojmi ?

 

ako motivovat zamestnancov

Poznáte citát o stálom investovaní do vzdelávania a osobnostného aj kariérneho rozvoja ? "...ľudia potrebujú údržbu a vylepšovanie rovnako ako stroje. Rekvalifikácia je údržba a vzdelávacie aktivity sú vylepšovanie. Mohli by ste stroj za milión dolárov používať bez akejkoľvek údržby či vylepšovania ? Samozrejme, že nie ! Rovnako je to aj pri ľuďoch.. ." - Cliff Fadiman. Tak ako už citát naznačil, neustále vzdelávanie sa je významným krokom nielen v živote človeka, ale aj v živote podniku.


indoor outdoor training

 

Spravte si výber zamestnávateľov, u ktorých by ste chceli pracovať Zistite si o nich čo najviac informácií (náplň práce, spôsob obliekania a firemnej kultúry atď). Nič nie je horšie, ako keď predstúpite pred personalistu a o firme neviete prakticky nič (azda len to, že je najbližšie k vášmu bydlisku a nemusíte tak dlho cestovať). Pri príprave životopisu a motivačného listu si doprajte čas a napíšte ich čo najprehľadnejšie, štruktúrovane, v chronologickom poradí.

 

ako zabodovat na pohovore