• Aké by malo byť desatoro úspešného predajcu ?

1) Úspešní predajcovia v akejkolvek oblasti robia deň čo deň veci, ktoré neúspešní nerobia. Uspech sa neda dosiahnut za kratku chvilu, Ide o proces a nie „udalosť“. Proces sa nedá skrátiť. Proces znamená tvrdá práca a húževnatosť.
2) Úspešní predajcovia konajú profesionálne. Slúžia ako príklad vysokých morálnych aj odborných noriem. Sú vzorom vo svojom odbore. K zakaznikom či kolegom sa správaju s veľkou úctou. Profesionalita sa vypláca.
3) K svojej úlohe predajcu pristupujú ako k podnikaniu, ktoré ich napĺňa, baví a živý.
4) Neustále hodnotia samych seba, svoje výsledky v praxi a neustále sa zlepšuú.
5) Cenia si rady, pripomienky a postrehy iných (oceňujú spätnu väzbu)
6) Svojmu odboru v ktorom pôsobiaa spoločnosti vracajú čo najviac
7) Obklopujú sa kladnými a pozitívnymi ľuďmi, správaním, myslením ... .
8) Neboja sa zlyhania. Nevzdávajú sa.
9) Vo svojej práci majú systém, postupy a správne nástroje na každú činnosť ktorú robia.
10) A musia mať v živote aj odbore kde pôsobia ...aj ten kúsok šťastia .-)

  • Ako sa vyvarovať vysielaniu negatívnych signálov pri nadväzovaní kontaktu s obchodným partnerom ? Resp. ako vyvolať žiadaný prvý dojem ?

Prvý dojem je veľmi dôležitý. Lebo je prvý. Už sa nikdy nezopakuje. Ako sa hovorí, pri stretnutí s novým šlovekom, máme len paŕ sekúnd, ktoré rozhodnú o tom, kam nás protistrana „zaradí“. Preto je tak dôležité pri nadväzovaní kontaktu (napr. s obchodným partnerom) prichádzať „pozitívne naladený v slovách, činoch aj myšlienkach“. Platí – s čím prichádzam, to odovzdávam na partnera pri stretnutí...

  • Čo si všímať na komunikácii s obchodným partnerom? Ako rozoznať, či je našim myšlienkam naklonený, alebo chce stretnutie čím skôr ukončiť ?

Umenie „sociálnych zručností“ v kontakte s inými ľuďmi spočíva okrem iného v zdokonalovaní sa poznania – „Verbality a neverbality.“ Začať treba u seba. Čím viac poznám seba (ako komunikujem, myslím, konám, pôsobím na iných...), tým viac viem ako fungujú aj iní ľudia. Okrem iného hovoríme aj o poznaní „signálov záujmu a nezáujmu“ v sociálnom kontakte s obchodným partnerom (uzatvorená reč tela, pozeranie na hodinky, strohé odpovede, vážna tvár, neochota k dohode atd.... sú napr. signálmi nezáujmu, ktoré ak viem čítať“ viem ako na tom v danej chvíli sme.

  • Je vhodné pozerať sa mu po celý čas priamo do očí ?

Nie. Očný kontakt je v sociálnom kontakte nesmierne dôležitý. Na mieste je však vedieť „očný kontakt správne dávkovať“. Na školeniam pripomínam obchodníkom, že sa majú pozerať na veci vždy optikou“ druhej strany. Teda v tomto prípade: „...bolo by mi príjemné, ak by sa mi človek pozeral do očí permanentne počas celého rozhovoru, alebo radšej očný kontakt správne dávkoval..“

  • Ako správne reagovať na námietky alebo zamietavý postoj obchodného partnera ?

V obchodnom styku a procese, je zákonite, že sa stretávame ako obchodníci aj so zamietavými postojmi, resp. s odmietnutiami či námietkami. Dobrý obchodník je však na tieto veci pripravený. Vedieť v správnej chvíli povedať protistrane, tie správne argumenty“ je alfou a omegou práce obchodníka. Byť pripravený, poznať produkt ktorý ponúkam, vedieť vystihnúť prednosti. Ak sa tak neudeje na jednom stretnutí, nič sa nedeje. Dobrý obchodník je pozitívny a ráta s budúcnosťou ...ak nepredá dnes, nič sa nedeje predá zajtra, o týžden alebo o rok.“

ako predavat kurz obchodnych zručnosti