Kurz: "Manažment, vedenie ľudí a MVO organizácie v sociálnej práci"
Anotácia kurzu: Cieľom vzdelávacieho školenia je príprava zamestnancov v riadiacich pozíciách sociálnych subjektov alebo nižších organizačných štruktúr sociálnych subjektov. Cieľom je taktiež sprostredkovať poslucháčom základné teoretické vedomosti z oblasti manažmentu a sociálnej práce. Absolvent nadobudne teoretické vedomosti a praktické zručnosti pre účel aplikovania niektorých základných manažérskych zručností pri riadení organizácie – konkrétneho sociálneho subjektu alebo jeho nižšej organizačnej zložky. Cieľom je ponúknuť ľuďom pracujúcim v riadiacich pozíciách teoretický a praktický rámec manažmentu v sociálnej práci, ako podporu pre zvyšovanie ich profesionálnej kompetencie. Ich základné vedomosti a zručnosti pomôžu podporiť aj skvalitnenie činnosti jednotlivých subjektov angažujúcich sa pre prácu v sociálnej oblasti. Pri štúdiu manažmentu lektori pamätajú na princíp, že zmyslom manažérskej práce je dosiahnutie produktívnej činnosti ľudí a schopnosť manažéra inšpirovať svoje okolie k správnemu smerovaniu. Nemožno dosiahnuť vysokú kvalitu a produktivitu bez schopnosti manažéra neustále aplikovať najnovšie technologické postupy a zručnosti, zodpovedajúce podmienkam.
Obsahové zameranie predmetnej vzdelávacej aktivity si vyžaduje pomerne dobré vedomosti účastníkov z oblasti sociálnej práce a iných pomáhajúcich profesií ( napr. sociológia, psychológia, pedagogika, právo a pod. ). Je nevyhnutné aby vzdelanie poslucháčov bolo limitované absolvovaním I. alebo II. stupňa vysokoškolského vzdelania v študijnom odbore sociálna práca.Cieľovou skupinou vzdelávania sú zamestnanci, ktorí pracujú alebo sa uchádzajú o riadiacu pozíciu v sociálnych subjektoch, tzn. v subjektoch štátnej správy, samosprávy, verejnoprávnych inštitúcií a organizácií tretieho sektora. Cieľovú skupinu budú tvoriť hlavne záujemci a absolventi študijných odborov pomáhajúcich profesií, ktorí sa chú zlepšiť pri manažovaní a manažmente. Kurz manažmentu v SP prispôsobujeme potrebám účastníkov.
Pozitívne a praktické prínosy po predmetnom kurze:
- bude pripravený na riadiacu činnosť alebo jej skvalitnenie v sociálnych subjektoch štátnej správy, samosprávy a organizáciách tretieho sektora
- získa teoretické vedomosti z oblasti manažmentu a bude ich vedieť prakticky aplikovať v riadiacej činnosti
- bude vedieť využiť teoretické vedomosti z oblasti ekonómie a práva v prospech skvalitnenia jeho riadiacej činnosti
- profesionálne kompetencie bude môcť využiť v prospech skvalitnenia činnosti konkrétnej inštitúcie
- prostredníctvom svojich získaných zručností bude vedieť efektívne komunikovať
- bude vedieť podporovať rozvoj ľudského potenciálu ďalších zamestnancov a zamestnancov v pracovnom tíme
- získa základné informácie o projektovom riadení
- sa naučí efektívne spolupracovať s inými subjektami a bude podporovať ich spoluúčasť v prospech komplexného riešenia
- naučí sa riešiť prípady sociálnych kolízií, situácií, udalostí a sociálnych problémov klientov
- získa informácie a bude sa vedieť orientovať v systéme tímovej spolupráce v rámci interdisciplinárneho tímu odborníkov z iných profesií
OSNOVA KURZU - Manažment sociálnej práce:
- Školy manažmentu: (klasická teória manažmentu, behavioristická - neoklasická teória, nová - moderná teória manažmentu, pragmatický - empirický prístup)
- Manažment ako riadenia a vedenie
- manažment vs Leadership
- Základy riadenia finančných zdrojov: príklady v sociálnej práci a v sociálnych službách.
- Základy riadenia materiálnych zdrojov: príklady v sociálnej práci a v sociálnych službách
- Základy znalostného manažmentu
- Základy krízového manažmentu
- Základy procesného riadenia
- Tímová práca, vodcovstvo a firemná kultúra
- Pracovné prostredie
- Základy riadenia zmien v sociálnej práci a v sociálnych službách
- Základy riadenia rizík v sociálnej práci a v sociálnych službách
- Manažérske role
- Nástroje zabezpečovania a merania kvality štruktúry, procesu a výsledkov organizácie
- Charakteristika manažmentu, história, prístupy
- Manažment, ako proces. Funkcie manažmentu
- Manažér a jeho prostredie, úrovne manažmentu
- Základné manažérske role a zručnosti
- Manažérske rozhodovanie, druhy, 7 krokov rozhodovacieho procesu.
- Skupinové rozhodovanie. Braimstorming, metóda Delphi, Nominálna skupinová
- Plánovanie, druhy a jeho význam
- Vízia, poslanie a stratégia organizácie
- Organizačná štruktúra a organizovanie
- Kontrola jej charakteristiky a typy
- Vedenie ľudí, prístupy a štýly vedenia
- Teórie motivácie
- Aktivity, prípadové štúdie a praktické príklady na prax
Výstupné vedomosti po kurze / školení:
Po absolvovaní kurzu získate ako odborník v sociálnych a pomáhajúcich oblastiach zručnosti a kompetencie k tomu, ako manažovať ľudi, prokjekty a úlohy. Ďalšie odborné vedomosti, prehľad a nástroje, ktoré využijete vo svojej praxi. Dokážete: efektívne pracovať nielen s tímom spolupracovníkov, manažovať skupiny, zamestnancov, viesť sociálny podnik alebo projekt, vedieť poskytovať poradenstvo, rozumieť oblasti manažmentu sociálnej práce, sociálnej rehabilitácii, klinickej sociálnej práce a ďalším nástrojom a kompetenciám pracovníkov sociálnych služieb. Úspešným zvládnutím svojej práce si pripravíte základ pre Váš ďalší rozvoj a pracovný rast a ..mnoho mnoho iného.
- Dĺžka, trvanie kurzu | školenia: min. 1 deň
- Úroveň obtiažnosti kurzu: začiatočníci / mierne pokročilí / pokročilí
- Miesto konania kurzu "Manažment v sociálnej práci": Bratislava / Slovenská republika / Česká republika
- Kategória ponúkaných vzdelávacích kurzov a seminárov: kurzy pre verejnosť / odborné / ďalšie vzdelávanie a rozvoj
- Možnosť absolvovať vzdelávanie | forma výuky: denná, individuálna (One to One) aj skupinová / prispôsobujeme potrebám
- Odborný garanti vzdelávania: odborný interný a externý tím vzdelávacieho centra v oblasti osobnostného a kariérneho rozvoja
- Termíny konania: ASAP (ponúkaný kurz a vzdelávanie organizujeme pravidelne - dohodou počas celého kalendárneho roka 2022)
- Vzdelávacie metódy: individuálne a skupinové riešenie situácií, práce a úlohy, prípadové štúdie, video analýza, literatúra, odporúčania a riešenia, prax
- Minimálne vstupné vedomosti: nepredpokladajú sa konkrétne vedomosti. Školenie (obsah, témy atď.) je možné prispôsobiť požiadavkám účastníkov
- Cieľová skupina a max. počet účastníkov: každý kto chce zlepšiť osobnostné a odborné zručnosti / počet účastníkov na jeden kurz: min. 1 účastník
Akciová cena kurzu od: 145,- eur
(pri skupinových školeniach - zľavy - informujte sa)