ZAKLADÁME FIREMNÚ STRÁNKU

Otvorte si svoj vlastný facebook profil. V pravom hornom rohu nájdete šípku smerujúcu dole. Rozkliknete a z možností vyberiete – Vytvoriť stránku. Rozbalí sa vám ponuka. Máte obchod, prezentujete iba jeden produkt, ste spoločnosť? Tak zakliknite. A potom je to už iba veľmi jednoduché. Vyplníte adresu, kontakt na vás, web stránku, kategóriu do ktorej spadáte a potvrdíte.

VAŠA FIREMNÁ STRÁNKA EXISTUJE!

Základ máme, môžeme sa pustiť do detailov. Sami nastavujete ďalších administrátorov, možnosti užívateľov, zvolíte vhodnú titulnú a profilovú fotku, stručný popis, ktorý vašu spoločnosť predstaví a môžete zháňať zákazníkov. Facebook má jednu veľkú výhodu – ovláda sa intuitívne, takže nájdenie akejkoľvek funkcie vám nezaberie viac ako dve minútky.

AKO ZOHNAŤ PRVÉ LAJKY?

Rozpošlite pozvanie (funkcia Pozvať priateľov) všetkým, ktorých skrz Facebook poznáte. To vám prinesie nejaké prvé čísla. Ale čo potom? Máte fungujúcu reprezentujúcu stránku a na svete čaká fúra ľudí, ktorí si kúpia váš produkt. Ale ako ich k nemu dostať? Odporúčam súťaž...

SÚŤAŽ – A NAČO?

Na to, aby priláka zákazníkov, ale hlavne nových ľudí, nové lajky, viac pozornosti a väčšiu šancu, že niečo predáte. Dajte do súťaže službu alebo produkt, ktorý ponúkate, a ako vstup do súťaže požadujte lajk vašej stránky a verejné zdieľane statusu s info o súťaži. Verte, že fanúšikovia sa budú sypať. Súťaž je dobrým štartom a oplatí sa ju z času na čas zopakovať.

MÁM FANÚŠIKOV. AKO SA O NICH STARAŤ?

Nezaspite na vavrínoch. Vaša stránka potrebuje (ideálne) každodennú pozornosť. Informujte o vašich akciách, novinkách, možnostiach, pridajte tam obrázky, citáty, informácie, ktoré vás osobne zaujali, pýtajte sa ľudí, čo by chceli a nebojte sa s nimi mať otvorený vzťah. Ideálny čas na prihodenie príspevkov je cca šesť hodín večer a neskôr. To je doba, kedy vaše príspevky zaznamenajú najväčšiu odozvu. Preto sa snažte nájsť si v tomto najlukratívnejšom čase chvíľku, vymyslieť niečo originálne a zaujať potenciálnych zákazníkov.

KOMUNIKUJTE

To je základ najzákladnejší. Nič by nemalo zostať bez odpovede. Pretože aj to vám pridáva body. Odpisujte alebo aspoň reakciu lajknite, buďte otvorený, eliminujte konflikty a aj na negatívne príspevky sa snažte postnúť svoj názor. Vaša stránka je otvorená pre každého a aj na základe tohto si môžete budovať dobré renomé. Všetko sa totižto počíta!

DOBRÁ RADA NA ZÁVER

Netvárte sa na viac ako ste. Aj vy ste len ľudia a vaši zákazníci budú radi, keď to uvidia. Buďte s nimi priatelia, rovesníkom a mladším pokojne aj tykajte, ak ste vo firme sám/sama píšte v jednotnej osobe. To všetko sú dôležité maličkosti, ktoré nezostanú bez ocenenia. Aj vy robíte chyby, priznajte si to, netvárte sa, že problém neexistuje. Komunikáciou sa vždy dospeje k riešeniu. A pre vás je to vždy len a len plus. V dnešnej dobe sú sociálne siete nenahraditeľná forma propagácie. Zaslúžia si našu pozornosť a starostlivosť. Nestačí iba dobrý produkt. Ak ho máte, tak vám úprimne gratulujem. Ale teraz ho musíte čo najrýchlejšie a najúspešnejšie predať. A dobre to určite pôjde aj práve cez Facebook. Tak neváhajte, naťukajte si to do prehliadača a začnite na zlepšení vašej firmy pracovať okamžite.